Gas memasak PETRONAS, Gas pilihan ramai. (Untuk Tempahan Gas Tel : 013-640 2626)

smile smile smile smile smile

Pastikan Gas PETRONAS - Buatan MALAYSIA - Belilah dengan "PAK TEH GAS"

Thursday, May 12, 2011

Berjumpa teman lama...

Akhirnya penantian berhari-hari sampai ke kemuncaknya! Beberapa kali pertemuan terpaksa ditunda kerana pelbagai sebab yang tak dapat dielakkan. Ari ne dapat sudah aku bertemu kawan lama..kawan sama berurusan di KL..iaitu salah seorang dari tiga rakan aku yang bukan melayu. Bukan senang nak dapat geng bukan melayu boleh berbincang pasal perniagaan...saling percaya cuba membantu menaikkan perniagaan yang diceburi masing-masing.

Hampir 3 Tahun rasanya tak jumpa walaupun Elex hanya menetap bersama keluarganya di Segambut, KL. Aku kenal Elex semasa beliau berkerja disalah sebuah syarikat yang menyediakan perkhidmatan kepada syarikat aku. Semasa tempoh tersebut, Elex banyak membantu menaikkan perniagaan aku. Kemudian kami jarang berjumpa kerana Elex telah berhenti kerja dari syarikat tersebut untuk menjalankan perniagaan sendiri tetapi kami masih berhubung melalui telefon aja.

Biasa la lama tak jumpa, macam-macam cerita dapat didengar. Antara topik menarik yang dapat dikongsi bersama adalah betapa kita ini sentiasa sibuk sehingga tiada ruang untuk melakukan aktiviti yang kita suka atau meluangkan masa bersama-sama keluarga atau rakan-rakan dengan menjalankan aktiviti yang berkualiti. Apa yang boleh direnungkan bersama adalah kata-kata Elex bahawa kita ini dibahagikan kepada 4 kumpulan iaitu :
  1. Orang yang mempunyai WANG tapi tidak mempunyai MASA;
  2. Orang yang mempunyai MASA tapi tidak mempunyai WANG;
  3. Orang yang mempunyai MASA dan WANG; dan
  4. Orang yang tidak mempunyai MASA dan WANG.
Fikir-fikirkan ! Saudara dikumpulan mana dan fikir-fikirkan orang yang macam manakah bagi setiap satu dikumpulan tersebut. 

No comments:

Post a Comment